5 Hutan yang paling menyeramkan

1. Black Forest Jerman


black forest
Hutan Black Forest ini telah menjadi sebuah cerita dongeng atau mitos yang menyeramkan.Dan salah satu cerita yang paling menyeramkan adalah dongeng buatan grim bersaudara, mereka banyak menceritakan tentang penyihir jahat yang hidup di hutan Black Forest.Banyak dari cerita dongeng didasarkan kepada kekelaman dan pohon raksasa yang ada di hutan ini. Beberapa cerita yang ditulis oleh Grimm bersaudara adalah Repunzel, snow white, cinderella, hansel dan gretel, little red riding hood dan manusia yang disumpah menjadi katak. Selain pohon raksasa, Black forest atau hutan hitam yang terletak di barat daya Jerman ini dipadati dengan pohon-pohon pinus yeng lebat para penjelajah hutan akan sukar untuk menemukan matahari , kerana sinar matahari yang terhalang oleh dedaunan pohon yang menyelimuti seluruh hutan. Keadaanya yang gelap dan kelam walaupun di siang hari menimbulkan suasana ngeri akan menyelubungi perasaan setiap pengunjung yang datang. Selain dongeng Grimm dan penyihir jahatnya,cerita tentang hantu dan pembunuhan juga menjadi latar keseraman hutan.

2. Hutan Wychwood Inggris


wychwood
Hutan Wychwood yang terdapat di inggris terkenal dengan cerita hantu, cerita penuh misteri dan pembunuhan yang disokong dengan udara yang dingin dan berembun serta keaadan yang gelap menjadi alasan kenapa hutan ini termasuk didalam hutan yang paling menyeramkan di dunia. Cerita misteri yang turut menambah keseraman hutan wychwood adalah tentang amy robsart,menurut cerita, ia tewas secara misteri pada tahun 1560 kerana lehernya patah. Arwah amy kemudiannya menghantui suaminya saat tengah berburu di hutan ini.dan mengatakan bahawa suaminya itu akan tewas dalam masa 10 hari. Sang suami pun kemudian meninggal kerana sakit. Setelah itu muncul kepercayaan sesiapa sahaja yang bertemu hantu amy di dalam Wychwood akan meninggal. Hal-hal tersebutlah yang menarik para pemburu hantu untuk melakukan pemburuan di hutan ini.Dengan dilengkapi berbagai peralatan canggih. 

3. Devil's Tramping Ground,North Carolina


devil tramping ground
Sebuah lingkaran raksasa yang bernama devil's tramping ground dengan diameter mencapai 12 meter di sebuah hutan di daerah bernama chatam, North Carolina, Amerika, dipercayai sebagai tempat para syaitan menjejakkan kaki setiap malam.Seorang penulis bernama John William Harden menuliskan berdasarkan cerita penduduk setempat bahawa para iblis datang dan berkumpul di dalam lingkaran tersebut untuk merencanakan bagaimana cara untuk menggoda manusia,dan menjebak mereka kedalam masalah. Harden juga menuliskan dalam jurnalnya pada tahun 1949 bahawa kadang-kadang dalam satu malam yang paling gelap,raja iblis juga akan datang untuk melakukan hal yang sama yaitu merencanakan untuk menghancurkan kebaikan dengan kejahatan.Dan sejauh yang diketahui,tidak ada orang yang pernah menghabiskan malam atau berkhemah di tempat tersebut.Untuk membuktikan ketidakbenaran tentang cerita-cerita menyeramkan tentang raja iblis.tersebut. Keanehan lain juga muncul dari lingkaran ini iaitu tidak ada pokok atau pohon yang tumbuh disekitar lingkaran.

4. Hutan di bukit Dow Hill, Kurseong India


bukit dow hillHutan seram terakhir yang berada di India. Hutan ini sering dijadikan sebagai lokasi aktiviti paranormal. Bahkan, seorang penebang kayu mengaku pernah melihat seorang anak tanpa kepala berjalan diantara pepohonan dan kemudian menghilang di hutan dow hill ini. Sejumlah pembunuhan telah terjadi di dalam hutan dan meninggalkan kengerian yang mencengkam.Dan hantu tanpa kepala pun diceritakan tidak sahaja menampakan diri tetapi juga mengikuti orang hingga kedalam mimpi.dan boleh menimbulkan depression yang akhirnya membuat orang tersebut membunuh diri. Disekitar hutan terdapat sekolah bernama the victoria school boys yang didirikan sejak abad ke-19,dan dikabarkan berhantu.banyak pelajar yang melaporkan tentang kejadian yang di lihat.
  

5. Hutan Aokigahara Jepun


aukigaharaAokigahara adalah salah satu hutan yang paling menyeramkan di dunia. Kebanyakannya pengunjung yang datang ke hutan ini akan tersesat hutan ini juga terkenal dengan panggilan lautan pepohon.Yang membuatkan Aokigahara semakin menyeramkan adalah kerana hutan ini dijadikan lokasi tempat untuk membunuh diri.Sudah lebih 500 kes kejadian bunuh diri sejak tahun 1950-an.





Related Post :

No comments:

Post a Comment

ADS 90x970